"En syö, en puhu, en juo.
Makaan sängyllä kuin mykkä mytty.
Tämä ei ole minun elämäni.
Tämä on hullu vitsi."

24. maaliskuuta 2012

Kamat kasaan.

Viikko vielä ja sitten muutetaan. Kuluispa aika nopeasti. Ärsyttää, kun ei voi vielä kaikkea pakata, kun pitää tässä viikon aikana kuitenkin vielä syödä ja käyttää vaatteita. Haluisin jo päästä pois täältä ja päästä laittamaan sitä uutta kotia. Mies saa avaimet omaan tulevaan kotiinsa jo maanantaina, joten eiköhän se nuo omat romunsa vie pois ennen viikonloppua. Jää sitten vaan meijän kamat muutettavaksi viikonloppuna. Ja toivottavasti mies saa vaihdettua viikonlopun työvuoronsa, että saadaan muutettua. Mä en vielä edes tiedä millon ja miten saan avaimet, mutta eiköhän se selvinne.

Takuuvuokran ja ekan kuun vuokran oon maksanut. Kohta teen muuttoilmoituksen, ja sitten pitää aloittaa Kela-ralli. Että mä inhoon sitä koko lafkaa ja sitä byrokratiaa ja lippusten ja lappusten toimittamista. Ollapa rikas ja täysin riippumaton koko Kelasta. 

Neuvolassa joskus se täti puhui mahdollisuudesta saada vähän rahallista tukea huonekalujen hankintaan. Ymmärstin, että se oli joku hyvinvointineuvolajuttu, mutta kyse olikin sossusta. Vähän tökkäsi se, että pitäisi sossusta alkaa rahaa kinuta, mutta ei kai siinä mitään häviä. Eihän siitä haittaakaan olisi, että saisi jotain rahaa huonekalujen ostoon. Neuvolantäti oli sitä mieltä, että mulla tulee muutenkin olemaan tiukkaa rahallisesti, että kaikki mahdollinen tuki vaan käyttöön. Kehoitti jopa pyytämään vanhemmiltani mahdollisesti saamani rahat käteisenä. Eli jos neuvolantäti käskee, hmmm, huijaamaan, niin ehkä se ei paheksuttavaa tai noloa hakea sieltä sossusta rahaa. Vaikka ajatus siitä tökkii mulla edelleen. No, sossun tädin kanssa on tapaaminen, kun ollaan saatu muutettua, niin ehkä sitten olen viisaampi. Voihan olla, ettei ne mitään rahaa mulle anna kuitenkaan.

Kuluispa vaan toi viikko nopeesti, niin pääsisi jo jatkamaan elämää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti